Bloggaamisesta (+ Honkkari-video!)

Kuva, jonka löysin selaillessani vanhaa blogia... Vuodelta 2005...
Pari päivää sitten olin saanut Sarin blogissa tunnustuksen, ja se herätti mietteitä bloggauksesta. Viime aikoina aatteni blogia kohtaan ovat olleet vähän ristiriitaisia... En koskaan mainosta blogiani missään, enkä kalastele lukijoita. Kirjoittelen tänne mielelläni, lähinnä omaksi ilokseni. Jos jotakuta kiinnostaa lukea juttujani, niin tervetuloa mukaan. Tiedän, että kotopuolessa blogilla on muutama lukija, ja pystyn seuraamaan tilastoja siitä, montako lukijaa blogillani on minäkin päivänä ollut. Silti välillä tuntuu että puhun tyhjille seinille, koska blogin tilaajia on vain yksi ja kommentteja tulee sitäkin vähemmän. Mutta olen itsekin melko laiska kommentoija, vaikka muita blogeja seuraankin. Joten mikä minä olen muita moittimaan!

Lähtölaskenta Kiinaan ei ole ensimmäinen blogini. Olen aiemmin kirjoitellut mm. hevosaiheista blogia ja kirjauduttuani vanhoilla tunnuksillani bloggeriin löysin myös yhden aloittamani fitness-lifestyle -blogin (apua, minäkö???). Tykkään kirjoitella ja valokuvata, ja juttuja on kiva lukea myöhemmin. Vaikka vähän kyllä hävettää, miten naiivi ja yksinkertainen sitä onkaan nuorena ollut! Hauskaa on kuitenkin huomata, että haaveet ovat vuosien varrella pysyneet samoina. Kesäkuussa 2012 olen kirjoittanut, että haaveilen Australianmatkasta ja toivon että joku päivä toiveeni käy toteen. Parin kuukauden päästä neljän vuoden takainen unelmani vihdoin toteutuu!

Jos joku on ikinä pohtinut, miksi blogini osoite on the-moaning-of-life, voin paljastaa, että se on suoraan kopioitu idea Karl Pilkingtonin loistavasta satiiriohjelmasta The Moaning of Life. Mielestäni sanaleikki oli mahtava, ja se sopi minulle kuin nyrkki päähän (kaikki sanovat aina, että valitan liikaa). Lisäksi tämä blogi sai alkunsa salattuna alustana, minne kävin päästelemässä höyryjä ja kirjoittelemassa juttuja, jotka maailmassa ärsyttivät. Kun sitten sain kuulla Kiinaan lähdöstä, poistin vanhat marinat ja aloitin puhtaalta pöydältä - vanhalla verkkonimellä. Suosittelen muuten kaikille lämpimästi tuota The Moaning of Life:a tai Pilkingtonin, Ricky Gervaisin ja Stephen Merchantin An Idiot Abroad -sarjaa. Minuun ainakin Pilkingtonin oivallinen sarkasmi puree!

Nyt varsinkin kun Kiinassa oloni tulee varmuudella jatkumaan, pitäisi minun keksiä blogille uusi nimi. Olen jotenkin tykästynyt nykyiseen, mutta se on aikoinaan hetkessä keksitty ja antaa nykyään blogista vähän väärän kuvan. Tällaista olen nyt miettinyt: 安妮在中国 - Minun Kiinani. Kiinankielinen osa tarkoittaa yksinkertaisesti Anni Kiinassa. Kaksi ensimmäistä merkkiä ovat siis minun nimeni kirjoitettuna merkeillä. Aion nyt kuitenkin mutustella nimeä rauhassa, ettei sitä taas tarvitse olla vaihtamassa parin kuukauden päästä.

Loppuun viime viikonlopun Honkkari-reissun video. Sainpas sen editoitua! Siitä tuli kyllä ihan überpitkä kun en jaksanut ruveta kikkailemaan... Ja huomasin, että sanon videolla ainakin 1000 kertaa ihana/ihanaa! Jos nyt ketään kiinnostaa kuunnella mun jatkuvaa höpötystä 25 minuuttia, niin tässä ois:


You Might Also Like

5 kommenttia

  1. Hei laitoin jo yhden viestin, mutta nämä paskahitaatnettiyhteydet tekee elämästä vaikeaa! Minulle blogi on muisto elosta maailmalla. Jos joku lukee niin kiitos ja kumarrus, mutta en sitä juurikaan mainosta. Jatka kirjoitelua ja kiitos Honkkarikuvista. Sain sieltä hyvän vinkin joululomalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Samaa mieltä mäkin olen! Kiva kuitenkin että ees joku seuraa! :) HK on ihana (niin kuin taisin videolla pari kertaa mainita...). Kiva jos kuvista oli apua!

      Poista
  2. Heippa Anni, hauska löytää toinenkin bloggari Pekingistä. Kun pari vuotta sitten kuulimme muutostamme tänne, etsin suomalaisten pitämiä Peking-aiheisia blogeja, löytämättä ainoatakaan hengissä olevaa. Sen jälkeen en ole enää vaivautunut etsimään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiva kun olet eksynyt tänne! Mä olen sun blogia myös lueskellut. Ei tosiaan ole montaa bloggaria täällä Pekingissä! Lämpöä kylmiin talvipäiviin! :)

      Poista
    2. Hei! Kiva kun olet eksynyt tänne! Mä olen sun blogia myös lueskellut. Ei tosiaan ole montaa bloggaria täällä Pekingissä! Lämpöä kylmiin talvipäiviin! :)

      Poista

Flickr Images