Terkkuja tien päältä

... Tarkemmin ottaen Luoyangista! Ehkä vannoutuneimmat seuraajat ovat Instagram-päivityksistä huomanneet, että hengissä ollaan ja reissun päällä. Syy blogihiljaisuuteen on ollut tiukka aikataulu ja surkea netti. Tahtoisin kovasti postata kaikkia reissussa ottamiani kuvia, mutta yhdenkin kuvan lataamiseen tuntuu kuluvan tuntitolkulla aikaa... Ja jos minua yhtään tunnette, niin kuvia on useampi kuin yksi!

Olen siis tähän mennessä käynyt Pingyaossa, Xi'anissa ja nyt olen Luoyangissa. Huomenna matkustan Shaolin-temppelin ja Zhengzhoun kautta Qingdaoon ja maanantaina takaisin Pekingiin. Rahaa on palanut ihan kiitettävästi, mutta olen nähnyt ja kokenut paljon, ja reissu on ehdottomasti ollut joka pennin arvoinen! Olen joka kohteessa tutustunut uusiin ihmisiin ja saanut uusia kavereita. Kiinankielentaitonikin on jo kehittynyt vaikka olen ollut maassa vasta viikon. Joka päivä oppii uusia sanoja... Tuntuu kyllä jo, että Pekingiinkin olisi kiva palata. Näissä maalaiskylissä välillä palaa hermot, mutta minkäs teet. Maassa maan tavalla.

Näpyttelen kaupunkikohtaisia kuvapostauksia kun pääsen tiistaina koulun asuntolalle ja toivottavasti paremman netin ääreen. Ellei sitten Qingdaossa ole joku tajunnanräjäyttävä supernetti. Ongelmana on kuitenkin myös se, että tekemistä on niin paljon ja aikaa niin vähän, että en ole paljoa ehtinyt läppärin ruutua tuijotella... 

Terveisiä koto-Suomeen! Suomen säitä tuli kyllä Xi'anissa ikävä, kun lämpötila kohosi 40 asteeseen... Tänään voisi sään sanoa olleen jo melko kylmä, 25 asteen tienoilla. Toivottavasti sade lakkaa ja ilma on huomenna suotuisa vuorikiipeilylle Shaolinissa. 

Pikaisiin kuulemisiin!

You Might Also Like

0 kommenttia

Flickr Images